Greşeli cu privire la securitatea informaţiilor
2224
post-template-default,single,single-post,postid-2224,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
combination-lock

Cele mai frecvente greşeli cu privire la securitatea informaţiilor.

Cele mai frecvente greşeli cu privire la securitatea informaţiilor.

Oricând este posibil, încercați să memoraţi informaţiile confidenţiale sau dacă deja le notaţi, asigurați-vă că sunt în siguranță, indiferent dacă le păstraţi în formă scrisă, pe hârtie sau în formă digitală.

  • Depozitarea necorespunzătoare a documentaţiei scrisă pe hârtie, care conţine informaţii confidenţiale, poate cauza pierderi financiare semnificative. De exemplu, atunci când primiţi un card de credit de la bancă, primiţi şi un plic în care se află codul PIN (Personal Identification Number). Dacă, din neatenţie, aruncaţi plicul cu această informaţie la coşul de gunoi, există posibilitatea ca cineva, destul de insistent să caute astfel de informaţii în astfel de locuri, să profite de premiul “meritat” şi să folosească contul bancar în folosul său.
  • Dacă la un bancomat sau la un terminal POS (Point of Sale) observaţi ceva în neregulă, anunţaţi imediat banca. Există posibilitatea să fiţi victima unei escrocherii numită Card Skimming, care are ca scop colectarea de informaţii financiare confidenţiale de pe cardul dvs. de debit, ceea ce are drept rezultat pierderi financiare.

Având în vedere că pe Internet există un număr atât de mare de amenințări la securitate, cu scopul de a abuza de informaţiile confidenţiale personale ale utilizatorilor, este necesar să utilizați mecanisme de protecţie adecvate (programe antivirus, un software pentru eliminarea programelor spion, un software de criptare personală.

Mecanisme de protecţie a informaţiilor

Organizaţiile de toate mărimile și din toate domeniile de activitate, din toată lumea, sunt sensibile la abuzul de informaţii confidenţiale. Același lucru este valabil și pentru indivizii din întreaga lume. Nimeni nu este imun şi ferit de abuzul de informaţii.

Cel mai bun mecanism de protecţie a informaţiilor personale sau corporative confidenţiale este prevenirea. Conform principiului “mai bine să prevenim decât să tratăm”, trebuie să prevedem posibilele probleme legate de informaţiile confidenţiale şi să luăm măsuri corespunzătoare pentru a le evita. Prevenirea reprezintă în primul rând conștientizarea riscului de abuz, iar apoi şi investirea în mecanismele corespunzătoare de protecţie a informaţiilor confidenţiale.
Din punct de vedere al individului, un factor important în procesul de prevenire a problemelor este educaţia. Realitatea este că un număr mare de oameni nu știu să utilizeze tehnologiile informaţionale moderne, ceea ce îi pune frecvent în situaţia de a-și compromite naiv informaţiile confidenţiale. Un exemplu clasic în acest sens este activitatea ilegală care există pe Internet şi care se numeşte Phishing. Acest tip de abuz constă în trimiterea unui e-mail unui utilizator naiv de Internet, în care i se cere să-și trimită informaţiile personale (numele de utilizator şi parola cu care își accesează sistemul de e-banking) pentru presupusa necesitate de fi actualizate. Fără să-şi dea seama că este victima unei escrocherii, utilizatorul naiv transmite într-adevăr informaţiile.

 

No Comments

Post A Comment